5 typů, jak vytvořit úspěšnou reklamu na sociálních sítích

Žijeme v době facebookové, instagramové, twitterové, v době, kterou značně ovlivňují tzv. nová média. Lidé na sociálních sítích tráví spousty času každý den. Prostřednictvím nich jsou v kontaktu s ostatními lidmi, čtou zprávy, vyhledávají informace a spousty dalších aktivit. Můžeme si tedy myslet, že bude snadné získat si zde jejich pozornost. Opak je ale pravdou. Získat pozornost uživatele je poměrně těžké nejen kvůli velkému množství aktivit, které může na dané sociální síti provádět, ale taky kvůli množství reklamě, která se na těchto sítích zobrazuje. Konkurence je tedy veliká a my vám prozradíme pár jednoduchých rad, jak na poli social marketingu uspět.

1. Určete si cíle

Je důležité abyste si určili, čeho chcete reklamou na dané sociální sití dosáhnout. Určete si cíle a podle cíle si následně určíte strategii jakou budete postupovat, abyste daného cíle dosáhli.

2. Vyberte relevantní informace

Pro reklamu na sociálních sítích je důležité vybrat informace, které chcete příjemci reklamy sdělit. Vzhledem k tomu, že čas na zaregistrování a recepci reklamy je velice malý, není zde prostor pro zbytečné vykecávání.

3. Cílová skupina je základ

Zvolte si relevantní cílovou skupinu pro to, aby reklama bylo co nejúčinnější. Je účinnější udělat více kampaní, které budou každá zaměřena na jinou skupinu, než udělat jednu pro všechny. Zde se snadno stane, že reklama pro všechny nezaujme nikoho.

4. Zaujměte na první dobrou

Jak už bylo zmíněno ve druhém typu, čas na recepci je malý. Uživatelé sociálních sítí scrollují po hlavní straně někdy až rychlostí světla a čas na zaujetí se tedy blíží k milisekundám. Nebojte se tedy být kreativní a odlišit se od konkurence. Pokud bude vaše reklama vyčnívat z davu, je větší šance, že si jí někdo všimne.

5. Nemrhejte časem

Reklamu udělejte co možná nejjednodušší, ale zároveň poutavou. Lidé, které zaujme a budou se chtít o vás dozvědět více, tak na reklamu kliknou. Dávejte jen ty nejdůležitější informace. Nemrhejte časem svého diváka. Zejména tento bod platí pro videoreklamu. 5 sekund bohatě stačí na to, aby divák věděl, jestli na odkaz klikne, nebo ne. Pokud ho po 5ti sekundách neupoutáte, vaše reklama bude zapomenuta.