6. Refundace


Žádost o refundaci

Refundace je náhrada, vrácení zaplacené částky v plné či částečné výši. Může nastat při vrácení zboží v zákonné 14denní lhůtě, reklamaci zboží, kompenzaci zákazníka za nedodané zboží a podobně. Refundaci můžete provést v klientském portálu, kdy u dané transakce stisknete tlačítko refundovat. Druhou možností je, že váš programátor přidá do API komunikace s platební bránou možnost zakládání žádostí na refundaci. 

Provedení refundace

Po přijetí požadavku je vaše refundace zařazena do fronty. K provedení refundace potřebujete, aby na váš e-shop přišly nové platby alespoň v takové výši, jako je požadovaná vratná částka. Refundace se odečte v rámci denního převodu.

Na co si dát pozor

Pokud zákazník platil kartou, vrací se mu peníze zpět na stejnou kartu. Nevracejte sami zákazníkovi peníze na jeho účet, i když vás o to požádá. Nejlepší je vracet peníze odkud přišly, aby byly transakce jednoduše dohledatelné. Pokud refundace proběhne přes náš systém, máte jasné potvrzení o vrácení částky.