Adwords končí. Nastupuje Google Ads

Po dlouhých 18 letech skončil jeden z nejvýznamnějších nástrojů společnosti Google. Na jeho místo nastupuje 10. července Google Ads, které krom modernizace slibuje také strojové učení. Co tato změna znamená pro e-shopy, firmy a marketéry?

Něco končí…

Google Adwords s námi bylo dlouhých 18 let a za tu dobu stihlo získat nejen téměř absolutní dominanci na trhu s online reklamou, ale také několikrát proměnit svou podobu. Marketéři získali komplexní nástroj, díky kterému poznali a mohli cílit na ideálního zákazníka, firmy možnost jednoduché a efektivní propagace a google získal využití pro tisíce terabajtů uživatelských dat, která po léta sbíral.

Rebranding v podobě Google Ads, jenž začal od 10. července platit s sebou přináší nejen změnu názvu, ale také řadu nových funkcí a analytik, které pomohou především manažerům kampaní a PPC specialistům ještě více z nástroje vytěžit.

Jak Google uvádí, doba se změnila a proto se i nové prostředí ubírá cestou uživatelské přívětivosti. Využívá proto i strojové učení. To nám nabídne nový druh reklamy, který po základní definici cílů optimalizuje automaticky obsah a cílení propagace.

Nezapomíná se ani na smartphony nebo tablety, které již několik let téměř nepustíme z ruky. Nyní je pro analytiky dostupné Mobile Speed Score. To jak už název napovídá nově ukazuje rychlost mobilního webu s tradičním hodnocením 1-10.

Staré nástroje v novém kabátu

Nejen Google Adwords se dočkalo změn. Sloučení postihlo také služby DoubleClick for Publishers a DoubleClick Ad Exchange, které nyní nalezneme, jako Google Ad Manager - ucelenou programátorskou platformu pro vydavatele a partnery Google. Kreativci a větší agentury také ocení, že v aplikaci Marketing platform nyní získají všechny funkce dříve využívaných DoubleClick Digital Marketing a Google Analytics 360.

Novinky ze světa Google tak na jedné straně pomohou v uvozovkách obyčejným lidem ještě snáze proniknout do světa reklamy a osvojit si její nástroje. Na straně druhé také zjednodušují podstatně práci pro vývojáře a nabízí pro ně ještě komplexnější nástroje. Jaké funkce po aktualizaci na Google Ads Vás nejvíce zaujaly?