Jak přeměnit návštěvníka na zákazníka aneb jak na e-shopu zvýšit konverzi

Základem se stává samotný webdesign, jeho optimalizace pro mobilní zařízení a struktura webu. Pokud web vypadá na první „otevření“ hezky a návštěvníka zaujme, je to první krok k tomu, aby se stal zákazníkem. S tím souvisí hlavně produktové fotografie, které by měly být co nejkvalitnější a mělo by jich být hodně. Návštěvník si nemůže produkt fyzicky osahat, a tak je dobré mu dát co nejvíce vizuálních pomůcek k vytvoření jeho představy o produktu. Další důležitou součástí e-shopu je jeho struktura. Návštěvník se na webu musí snadno orientovat a najít hledaný produkt v co možná nejméně krocích. Zbytečně moc kroků už při samotném hledání může návštěvníka od nákupu snadno odradit. Toto lze považovat za základní stavební kámen, protože pokud výše dva zmiňované body nefungují správně, k dalším bodům se potenciální zákazník ani nedostane.

E-shopů je hodně, a proto by se měl náš konkrétní nějak lišit od ostatních. Nebo-li dát návštěvníkovi důvod, proč nakupovat právě zde. Na českého zákazníka nejvíce platí cena. Pokud budeme předpokládat, že návštěvník je na e-shopu poprvé, bylo by dobré mu ukázat, že tady je to místo, kde by měl nakoupit. Nabídnout mu slevový kupón na první nákup či nějaký dárek. Slevové kupóny nemusí být pouze pro nové návštěvníky. Rozdílem od samotných slev je, že zákazník dostane pocit jedinečnosti, který může rozhodnout o nákupu. Je tedy dobré tyto kupóny nabízet i zákazníkům, kteří na e-shopu již v minulosti nakupovali. Ruku v ruce s kupóny jde i poštovné zdarma. Jedná se o hojně využívaný nástroj, který má také často moc proměnit návštěvníka v zákazníka. Lidé často nechtějí platit za dopravu i když vědí, že musejí a počítají s těmito výdaji. Proto když jim e-shop nabídne poštovné zdarma, tak se v jejich očích jedná o slevu.

Pokud si zákazník přidá do košíku zboží, nemusí si ho ještě nutně objednat. Často se stává, že návštěvníka odradí samotné vyplňování údajů, vybírání dopravy a platby. Zde platí podobné pravidlo jako v úvodní části článku, tedy čím méně, tím lépe. Je však dobré dát návštěvníkovi více možností při výběru způsobu dopravy. Každý člověk je jiný. Někdo si rád nechá zásilku dovézt až domů, jiný zase jen na výdejní místo. Někdo rád platí kartou, někdo dobírkou a někdo zase převodem, či přes paypal. Pokud zde návštěvník nenajde svou optimální kombinaci, může se stát, že se rozhodne na e-shopu nenakoupit a navštíví konkurenci. Proto je dobré pokrýt co největší pole těchto možností dopravy a platby aby si každý zákazník vybral svou optimální kombnaci.