Povinné údaje na webu
Pro úspěšné spuštění platební brány ComGate je třeba zajistit uvedení povinných údajů na vašich internetových stránkách:
- subjekt provozovatele stránek, který se shoduje se subjektem ve smlouvě - název společnosti, IČ a adresu sídla
- kontaktní údaje - telefonní číslo a e-mail
- informace o produktu - popis, cena zboží/služeb
- všeobecné obchodní podmínky
- reklamační podmínky (podmínky vrácení zboží, peněz)
- dodací a platební podmínky
- informace o ochraně osobních údajů a mimosoudním vyrovnání
- web musí být zabezpečený protokolem HTTPS
Pokud si nejste jistí, jak připravit některé z výše uvedených dokumentů, můžete využít předpřipravené univerzální dokumenty. Vzor Všeobecných smluvních podmínek najdete například na stránkách Asociace pro elektronickou komerci. Vzory obchodních podmínek a dalších dokumentů nabízí také e-shopové platformy, například Shoptet nebo OxyShop.
Obchodní podmínky musí kromě údajů o vaší společnosti obsahovat:
- informace o odstoupení od smlouvy (dle zákona lhůta 14 dní bez udání důvodu)
- způsob platby, dodání nebo plnění
- náklady na dodání produktu
Obchodní podmínky by měly být umístěné na viditelném místě na webu a zahrňte je také jako přílohu e-mailu o potvrzení objednávky.
Pravidla reklamace ideálně zahrňte do vašich obchodních podmínek.
Reklamační řád musí obsahovat:
- jak má zákazník reklamaci ohlásit
- na jakou adresu má reklamované zboží zaslat
- za jakých podmínek není možné reklamaci uplatnit
- potřebné náležitosti (např. reklamační formulář)
- jakým způsobem bude zákazník ohledně průběhu a následného vyřízení reklamace kontaktován