Předpověď eCommerce pro rok 2019

Virtuální asistent

Kamenné prodejny zde samozřejmě byly dříve, než e-shopy a spousta zákazníků na ně nedá dopustit pro jejich nesporné výhody. Jednou z výhod je možnost poradit se s prodavačem. V oblasti e commerce se začíná využívat tzv. virtuální asistent. Jedná se o prodavače, který zákazníkovi pomůže s výběrem zboží, poradí mu v orientaci na webu nebo zodpoví jeho dotazy.

Mobilní dominance

Bez chytrého telefonu si spousta lidí nedokáže svůj život ani představit. U některých jedinců dokonce nahrazuje klasický počítač. Při nakupování na internetu tomu určitě nebude jinak. Proto je důležité aby stránka e-shopu byla optimalizovaná pro mobilní zařízení. Server heureka.cz uvádí, že za rok 2017 je podíl mobilních připojení na jejich stránkách 40%. Kolik lidí si přes mobil objednalo zboží, které si prohlíželi se můžeme jen domnívat.

Zdokonalení AI a vyhledávání

když zákazník přijde do obchodu s oblečením, tak prodavač dokáže odhadnout jeho vkus podle toho co má zákazník na sobě. Pomocí zdokonalování umělé inteligence (AI = artificial inteligence) by se mohl této vlastnosti naučit i e-shop. Pokud se bude zákazník do internetového obchodu vracet opakovaně, stránka si jednoduše zapamatuje jaké věci si prohlíží, co ho zajímá nebo co nakoupil a personalizuje mu nabídku produktů na hlavní straně. Podobně by to mohlo fungovat i u vyhledávání produktů, které by mohlo být v budoucnu založené na zákazníkových zájmech.

Reklama

V roce 2019 můžeme očekávat také nárust internetové reklamy, založené na podobném principu, jako u předchozího trendu. Reklamy budou pracovat s historií prohlížení a budou tedy schopni reklamu lépe cílit na relevantní cílovou skupinu.

Kryptoměna

Trendem poslední doby jsou takzvané kryptoměny. Tedy decentralizovaná virtuální měna. Zejména vývoj bitcoinu zapříčinil nárůst popularity a kryptoměny začínají přijímat i internetové obchody. Tento trend je nutno brát s rezervou. Určitě se bude objevovat více eshopů, které budou kryptoměnu přijímat, ale není zaručeno, že tento krok bude úspěšný. Velký boom kolem virtuálních měn byl zapříčiněn zejména velkým nárůstem kurzu. Ani sebevětší odborník však v současné době nedokáže odhadnout, jakým směrem se bude kurz ubírat. Ztoho důvodu je i odhad, zda bude kryptoměna, jako platební metoda úspěšná, spíše spekulací.

To jsou hlavní vývojové trendy, kterými by se měl ubírat eCommerce trh v roce 2019. Zda tomu tak bude, se můžeme pouze domnívat, ale vzhledem k tomu, že některé trendy už se v našich e-shopech objevují, je velice pravděpodobné, že tento směr bude ten správný.