Přehled funkcí klientského portálu
Klientský portál je nástroj, ve kterém máte k dispozici přehledy transakcí, převody na váš účet, denní rozpisy plateb, měsíční vyúčtování a nastavení platební brány. Do klientského portálu se přihlásíte na adrese portal.comgate.cz. Přístupové údaje obdržíte e-mailem po uzavření Smlouvy o platebních službách.
Platby
V sekci Platby najdete přehledy všech plateb a refundací, bankovní převody, měsíční vyúčtování, EET účtenky a případné pohledávky. Navíc je zde možnost ručního založení platby.
Nová platba
Zde můžete ručně založit platbu a zákazníkovi zaslat platební odkaz pro zaplacení platby. Platební odkaz lze využít v situaci, kdy zákazník provede objednávku přes e-mail, telefon, chat nebo jiným způsobem mimo váš e-shop a také v případě úpravy již proběhlé objednávky.
Platby zákazníků
V položce Platby zákazníků najdete kompletní přehled všech transakcí. Pro dohledání konkrétních plateb použijte následující identifikátory:
- Období - umožňuje zvolit časový interval, ve kterém platba proběhla
- Stav
- očekávaná – platba ještě nebyla uhrazena, zboží/službu zatím neposkytujte
- nezaplacená – platba byla zrušena či zamítnuta, zboží neposkytujte
- zaplacená – platba je potvrzená, zboží můžete poskytnout
- převedená – zaplacená platba, která už byla zaslána na váš bankovní účet
- předautorizovaná - částka platby je blokována na účtu plátce
- ID terminálu - použijete jen pokud využíváte i platební terminál ComGate
- Refundace - platby, u kterých jste provedli refundaci.
- Storno - stornované platby e-shopem nebo zákazníkem
- Založení platby - platby založené e-shopem přes API nebo ručně založené v klientském portálu (Nová platba)
- ComGate ID - 12 místný unikátní kód přidělený ke každé transakci
- ID od klienta - číslo objednávky e-shopu, číslo faktury, variabilní symbol e-shopu, předané přes API v parametru refId
- VS platby - variabilní symbol transakce vytvořený platební bránou
- Label - krátký popis produktu, v API dokumentaci odpovídá parametru label
- Metoda - metoda platby: ePlatba+ (zrychlený bankovní převod), ePlatba (obyčejný bankovní převod), karta online (na platební bráně), karta terminál, nezadáno
- Měna - lze filtrovat jen pokud máte nastavenou platbu ve více měnách
- Částka
- E-mail plátce
Vlevo nad jednotlivými transakcemi je možnost si stáhnout výpis se zobrazenými transakcemi podle zadaného filtru.
Každý řádek s transakcí má také vpravo možnost zobrazit si detail platby, provést její refundaci nebo generovat pro danou transakci platební odkaz pro zaslání zákazníkovi.
Refundace
Refundace je náhrada, vrácení zaplacené částky v plné či částečné výši. Zde vidíte kompletní přehled zadaných refundací, který je možné filtrovat obdobně jako platby zákazníků. Kompletní informace najdete v samostatném článku.
Filtrace podle stavu umožňuje zobrazit tyto stavy:
- Čeká na potvrzení platby - nastává v případě, že byl požadavek zadán na platbu ve stavu Očekávaná. Tato platba musí být nejprve přepnuta do stavu Zaplacená, aby bylo možné refundaci provést.
- Čeká na dostatek financí - platební brána v tuto chvíli neeviduje dostatečnou výši příchozích transakcí (ve výši refundované částky). Refundace bude provedena až proběhne dostatečné množství transakcí.
- Čeká na realizaci - probíhá předání požadavku karetnímu zpracovateli
- Prováděná - karetní zpracovatel přijal požadavek. Refundace však ještě nebyla provedena
- Provedená - karetní zpracovatel potvrdil, že dojde k připsání peněz na kartu Plátce
- Stornovaná - refundace byla na žádost Obchodníka stornována nebo vypršel časový limit 14 pracovních dní na realizaci refundace.
- Zamítnutá - refundace byla odmítnuta vydavatelskou bankou
Převody na BÚ
Zde naleznete přehled denních hromadných převodů na váš bankovní účet. V případě, že využíváte platební bránu ve více měnách, je vám každá měna převedena zvlášť. Stejně tak jsou vám samostatně převedeny prostředky z platebního terminálu. Při kliknutí na jednotlivé řádky (nebo na “Zobrazit” ve sloupci Detail) se vám zobrazí výpis všech transakcí zahrnutých do daného převodu.