Pro 2 mil. Čechů se mění platby v e-shopech

E-shopům hrozí statisíce nezaplacených objednávek z důvodu selhání platby. 

Dříve stačilo opsat karetní údaje a potvrdit platbu kódem zaslaným přes SMS. Většina bank nově pro potvrzení internetových plateb požaduje mít nainstalovanou mobilní aplikaci banky ve svém telefonu nebo získat další PIN ke své platební kartě, tzv. ePIN.

Někteří zákazníci nemají chytrý telefon nebo nepoužívají mobilní bankovnictví. Například 40 tis. zákazníků Unicredit banky, mobilní aplikaci vůbec nepoužívá. Protože UniCredit banka neumožňuje ověřování plateb kartou na internetu jinak než v mobilním bankovnictví, tito její klienti na internetu kartou již nezaplatí.

U jiných bank jejich klienti naráží na jiné překážky při platbě kartou na internetu. Přehled jednotlivých bank a způsobů ověřování karetních plateb najdete v tabulce.

Banka Mobilní aplikace Alternativní způsob ověření
Air Bank ano SMS (ale bude zrušeno)
Cofidis ne SMS, ePIN
Česká spořitelna ano SMS, ePIN
ČSOB ano SMS
Equabank ano SMS, připravuje ePIN
Fio banka ano SMS, ePIN
Hello bank! ano nic
Komerční banka ano SMS
mBank ano SMS
MONETA Money Bank ano SMS, připravuje ePIN
Raiffeisenbank ano SMS, připravuje ePIN
Sberbank ne SMS, ePIN
UniCredit Bank ano

nic

Řešením je využití platební brány s možností platby nejen kartou, ale i online platebním převodem. Podmínkou je, aby platební brána po neúspěšném pokusu o zaplacení nabídla platbu platební kartou jiné banky nebo online platebním převodem bez použití platební karty. 

V případě platební brány ComGate zákazníci mohou v druhém pokusu o platbu vybrat online platební převod u 18 bank v České republice. Možnost zaplatit jinou platební kartou je samozřejmostí. Zaplatit online platebním převodem lze také na Slovensku a v Polsku.