Proč je důležité, aby váš e-shop měl platební bránu?

Český eCommerce trh se stále rozrůstá, což znamená, že konkurence je stále větší. Alternativní platební metody, ať už onlinové nebo offlinové, jsou stále populárnější a v dnešní době bychom mohli konstatovat, že se stávají standardem. Dlouhodobé statistiky ukazují, že dobírka ztrácí na popularitě oproti předchozím obdobím. Důvodů můžeme najít několik. Primárním důvodem je cena, kterou si e-shop za dobírku účtuje. Jelikož s ní ma dopravce starosti, musí být zákonitě zpoplatněna. U spousty lidí, kteří nakupují na internetu je tedy už dobírka dávnou minulostí a berou ji jako platební metodu našich předků.

Nejen samotní zákazníci, ale i prodejci mají s dobírkou více starostí. Největším stresem určitě je nejistota, zda své peníze dostane. Jelikož se může stát, že během přepravy se zákazník rozhodne, že koupě byla chyba a zboží si u přepravce nevyzvedne. Obchodník tak zbytečně přišel o peníze a o čas.

Řešením se stává platební brána, která tyto starosti a stresy eliminuje. Pro e-shop to znamená jistotu, že za své zboží dostanou zaplaceno a navíc s velkou úsporou času. Navíc se platební brána, která nabízí alternativu dobírky při platbě, stává nástrojem, jak zvýšit konverzi. Jak se říká: 100 lidí, 100 chutí a jinak tomu není ani u placení. Každý si rád vybere tu svou metodu, kterou má osvědčenou a důvěřuje jí. Zdánlivě méně podstatná věc, jako jsou možnosti platby, je rázem důležitým aspektem úspěšnosti vašeho e-shopu.

Pokud se tedy budete rozhodovat, jestli si pro své podnikání zřídit platební bránu, mějte na paměti, že vám může přinést mnohem více, než se na první pohled může zdát. Nechcete přece zákazníka ztratit, při posledním kroku objednávky a tedy výběru způsobu platby.