Proces aktivace platební brány v sedmi krocích
1. Poptávka
Prvním krokem k uzavření Smlouvy o platebních službách dle zákona č. 370/2017 Sb. o platebním styku, je vytvoření poptávky. Tu nám zadávejte spolu se základními informacemi o vás a vašem podnikání. K předání poptávky slouží hned několik způsobů:
- vyplnění formuláře na našem webu
- zaslání e-mailu na adresu platby-poptavky@comgate.cz
- zavolání na linku obchodního oddělení na telefonním čísle 228 229 582
- kontakt přes chat na našem webu
- předání základních informací ze strany tvůrce vašeho webu.
Již v době zadávání poptávky je potřeba, aby vaše webové stránky obsahovaly povinné údaje
Po obdržení vaší poptávky budete kontaktování pracovníkem obchodního oddělení pro ověření údajů a prodiskutování vašich potřeb. Poptávky standardně zpracováváme v pracovní dny do 24 hodin od obdržení.
2. Ověření údajů
Při zpracování vašeho požadavku na zřízení platební brány dojde ke kontrole vaší společnosti dle zákona 253/2008 Sb., povinných údajů a nabízeného zboží/služeb na vašem e-shopu. Pokud vaše zboží/služba spadá do rizikových nebo zakázaných segmentů, může se proces aktivace platební brány prodloužit nebo dokonce nebude spuštění umožněno. Je možné, že v průběhu kontroly vás budeme kontaktovat s prosbou o doplnění údajů.
3. Uzavření smlouvy
Následně je vám na váš e-mail zaslána Smlouva o platebních službách dle zákona č. 370/2017 Sb. o platebním styku,. Smlouvu společně podle platné legislativy můžeme uzavřít na dálku při dodržení ověření totožnosti podle zákona 253/2008 Sb. Detailní postup uzavření smlouvy naleznete v samostatném článku.
4. Zaslání osobních přístupů do klientského portálu
Po uzavření smlouvy od nás obdržíte přístupové údaje do klientského portálu platební brány. Zde si nastavíte propojení s vaším e-shopem a technické parametry plateb. Dále si zkontrolujte údaje o společnosti a kontaktní údaje. Na základě vašeho požadavku může naše zákaznická podpora vytvořit testovací přístupy do vašeho klientského portálu i pro tvůrce vašeho webu nebo mu v administraci můžete roli přiřadit sami. Všechny funkcionality klientského portálu včetně popisu nastavení naleznete v samostatných článcích o klientském portálu.
5. Integrace platební brány
Pokud využíváte služeb některého z našich partnerů z řad e-shopových platforem a tvůrců webů na míru, proces propojení platební brány nebude z vaší strany vyžadovat žádné programování. V opačném případě pro vás máme zpracovaný podrobný popis API propojení.
6. Testování platební brány
Jakmile máte platební bránu integrovanou na vašem e-shopu, můžete provést testování plateb. Pro tyto účely máme připraveno testovací prostředí a podrobný návod, který vám s testováním platební brány pomůže.
Během testování můžete také jednoduše sledovat log chyb příslušného propojení, prohlédnout si výpis testovacích plateb včetně detailního výpisu HTTP komunikace dané platby.
7. Ostrý provoz
Ostrý provoz jsme schopni spustit do tří pracovních dnů. Musí však být splněny všechny náležitosti předchozích bodů. V rámci ostrého provozu vám jsou spuštěna bankovní tlačítka pro online bankovní převody (pokud byly požadovány). Zároveň ohlašujeme váš e-shop karetním společnostem pro možnost spuštění platby kartou. Schválení z jejich strany může trvat až deset dnů. Spuštěním ostrého provozu započne účtování měsíčního poplatku.
Více o provozu platební brány z pohledu e-shopu a plátce najdete zde.