Proces plateb

Proces plateb pohledem zákazníka

Zajímá Vás, jak vypadá proces plateb v platební bráně ComGate z pohledu zákazníka? Po vyplnění platebních údajů a potvrzení platby v e-shopu se vám zobrazí následující nabídka platebních metod.

Postup pro platby kartou

Výběr platební metody a zadání údajů - platební brána ComGate

Výběr platební metody a zadání údajů - platební brána ComGate

Postup pro zrychlený bankovní převod

Expresní bankovní převod a přihlášení do internetového bankovnictví - Platební brána ComGate

Expresní bankovní převod a přihlášení do internetového bankovnictví - Platební brána ComGate

Potvrzení údajů a autorizace platby - Platební brána ComGate

Potvrzení údajů a autorizace platby - Platební brána ComGate

Postup pro standardní bankovní převod

Platba převodem - Platební brána ComGate

Platba převodem - Platební brána ComGate

Informace o stavu platby

Po založení platby je zákazníkovi automaticky odeslán e-mail s informací k platbě v následující podobě.

Součástí e-mailu je tlačítko ,,Zjistit stav platby”, pomocí kterého může zákazník přejít na webovou stránku s informací o stavu dané platby. Zjistí tak, zda je platba ve stavu zaplacená, nezaplacená nebo čeká na zaplacení. 

Stavy plateb

Zaplacená

Platba byla zákazníkem úspěšně dokončena. Tento stav je ihned předán do e-shopu skrze API či e-mailovou notifkaci (pouze pokud si e-shop přeje). E-shop či online prodejce může poskytnou zboží.

Nezaplacená

Tento status může nastat ze dvou důvodů. Zrušením platby zákazníkem, kdy zákazník platbu stornoval v internetovém bankovnictví. Nebo zrušením platby partnerem (bankou). Mezi příklady zamítnutí patří nedostatečný obnos finančních prostředků na účtu, zákazník nemá povolené internetové platby, platební karta zákazníka je po splatnosti apod. 

V případě, že plátce platbu neuhradil, a my jsem byli o této skutečnosti informováni, předáváme stav platby NEZAPLACENÁ ihned do eshopu prostřednictvím API. 

Čeká na zaplacení (pending)

Zákazník se rozhodl platbu nedokončit v průběhu platebního procesu. Stav PENDING není předáván automaticky do e-shopu.

V tomto případě je zákazníkovi umožněno platbu opakovat. Tedy znovu vybrat platební metodu a učinit další pokus o zaplacení. Pokud zákazníkovi platbu nedokončí do 7 dnů od zahájení, systém platbu automaticky označí za nezaplacenou a kupující ji již nemůže provést znovu.

Tento status platby se může zobrazit i v případě, že zákazník provedl všechny potřebné kroky k dokončení platby, stále však probíhá převod peněžních prostředků mezi bankami.