Proces plateb
Proces plateb pohledem zákazníka
Zajímá vás, jak vypadá proces plateb v platební bráně ComGate z pohledu zákazníka? Po vyplnění platebních údajů a potvrzení platby v e-shopu se vám zobrazí následující nabídka platebních metod.
Postup pro platby kartou
Postup pro zrychlený bankovní převod
Postup pro standardní bankovní převod
Informace o stavu platby
Po založení platby je zákazníkovi automaticky odeslán e-mail s informací k platbě v následující podobě.

Součástí e-mailu je tlačítko ,,Zjistit stav platby”, pomocí kterého může zákazník přejít na webovou stránku s informací o stavu dané platby. Zjistí tak, zda je platba ve stavu zaplacená, nezaplacená nebo čeká na zaplacení.
Stavy plateb
Zaplacená
Platba byla zákazníkem úspěšně dokončena. Tento stav je ihned předán do e-shopu skrze API či e-mailovou notifkaci (pouze pokud si e-shop přeje). E-shop či online prodejce může poskytnou zboží.

Nezaplacená
Tento stav může nastat ze dvou důvodů: Zrušením platby zákazníkem, kdy zákazník v okně platební brány zvolí tlačítko Zrušit platbu. Nebo uplynutím doby nastavené expirace platby. Tu lze nastavit v Klientském portálu na hodnoty 7 dní (výchozí nastavení), 3 dny, 1 den, 3 hodiny nebo 30 minut.
V případě, že plátce ve zvolené době platbu neuhradil, předáváme stav platby NEZAPLACENÁ ihned do e-shopu prostřednictvím API.

Čeká na zaplacení (pending)
Zákazník se rozhodl platbu nedokončit v průběhu platebního procesu nebo se mu to zatím nepodařilo.
Stav PENDING není předáván automaticky do e-shopu.
V tomto případě je zákazníkovi umožněno platbu opakovat. Tedy znovu vybrat platební metodu a učinit další pokus o zaplacení. Pokud zákazník platbu nedokončí do doby expirace, systém platbu automaticky označí za nezaplacenou a kupující ji již nemůže provést znovu.
Tento stav platby se může zobrazit i v případě, že zákazník provedl všechny potřebné kroky k dokončení platby, ale transakce ještě nebyla bankou potvrzena.

Pro více informací o možnosti opakovat platbu si přečtěte podrobnější článek na našem blogu.