Průvodce klientským portálem
Klientský portál umožňuje správu nastavení platební brány ComGate, zobrazuje přehled platebních transakcí, převodů na váš účet i měsíční vyúčtování. Na základě podpisu smlouvy obdržíte přístupy do klientského portálu na této adrese portal.comgate.cz.
Přístupy do klientského portálu je možné zřídit pro neomezené množství uživatelů. Nového uživatele přidáte přes postupné procházení záložek Váš profil a Správa uživatelů, kde potvrdíte políčko vytvořit. Při vytváření nového uživatele je potřeba zadat jeho jméno, email a přidělit mu jednu z rolí:
-
Správce organizace – přístup do všech sekcí, možnost zakládat další uživatele
-
Uživatel – přístup do všech sekcí, nemůže však přidávat nového uživatele a vyplnit SAQ dotazník
-
Tester – přístup k editaci propojení platební brány a náhled na technickou dokumentaci
Pod záložkou bankovní platby najdete potřebné informace od transakcí až po technickou dokumentaci:
-
Transakce - zde můžete pomocí filtrování ověřit aktuální stav platby, detail platby včetně bankovního účtu zákazníka a dalších informací. Mezi základní položky filtru patří období provedené transakce, metoda a status platby:
- OČEKÁVANÁ – stav platby nebyl ještě potvrzen ani zamítnut, zboží/službu neposkytujte
- NEZAPLACENÁ – platba byla zrušena či zamítnuta, zboží/službu neposkytujte
- ZAPLACENÁ – platba je potvrzená, zboží/službu můžete poskytnout
- PŘEVEDENÁ – potvrzená platba, která již byla zaslána na váš bankovní účet
- REFUNDOVANÁ – transakce vrácená zpět zákazníkovi
- Nová platba – jednoduchý platební nástroj, který využijete při prodávání služeb nebo produktů šitých zákazníkovi na míru, Dále také v případě, kdy zboží není dostupné na vašem eshopu a zákazník provedl objednávku přes e mail, chat, telefon. Odkaz vygenerujete v klientském portálu pomocí záložky Nová platba.

Po zadání potřebných údajů se vám vygeneruje platební odkaz, který můžete můžete zkopírovat a odeslat svému zákazníkovi do emailu, chatu, messengeru.
O úspěšném dokončení platby se dozvíte e-mailem nebo přes API, pokud jste zvolili tuto variantu.
Platby založené pomocí Klientského portálu najdete v záložce Platby zákazníků pod filtrem Založení platby -> Klientský portál.

- Převody – záložka obsahuje přehled denních hromadných převodů na váš účet s možností stažení výpisu ve formátu CSV, ABO a PDF. Struktura CSV souboru je popsána v procesu plateb.
- Vyúčtování – v záložce najdete měsíční rozpisy převodů na váš bankovní účet a/nebo vystavené faktury, pro každou měnu zvlášť.
- EET účtenky – v klientském portálu máte přehled veškerých vystavených účtenek. Je zde možnost vytvořit účtenku ručně, a to potvrzením pole Nová EET účtenka. Účtenku lze také stornovat pomocí políčka akce. Pro více informací si projděte Nastavení EET v platební bráně.
- Nastavení obchodů – zahrnuje kontaktní údaje e-shopu, propojení obchodu pro připojení na platební bránu, editaci návratových URL adres a správu IP adres. Více informací je uvedeno v Nastavení e-shopu v klientském portálu.
- Technické propojení – provádí klienta jednotlivými kroky až k samotnému spuštění platební brány. Dále zobrazuje seznam testovacích plateb, testovacích logů a technickou dokumentaci.