Platby a výpisy
Platby zákazníků převádíme na váš účet každý všední den po odečtení transakčních poplatků v jedné souhrnné částce. Pokud využíváte vícero měn, převádíme úhrnnou výši transakcí za každou měnu zvlášť.
Stav platby
U každé iniciované platby je obchodníkovi zaslána informace o jejím stavu. U úspěšných transakcí je stav platby Potvrzeno. V případě, že transakce neproběhne, např. z důvodu expirace platby na platební bráně, je označena jako Zrušeno.
Podrobnosti o zprávě
Odesílatel | platby-podpora@comgate.cz |
Příjemce | e-mail obchodníka |
Předmět e-mailu | Platba - www.urlobchodu.cz - Potvrzeno |
Příloha e-mailu | Bez příloh |
E-mailovou adresu, na kterou budou tato oznámení zasílána, můžete nastavit v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro informace o jednotlivých platbách.
Detail bankovního převodu
U převodů v CZK naleznete ve zprávě pro příjemce souhrnnou informaci o objemu plateb, poplatků, vratek a splátek. U bankovních převodů v EUR najdete tyto informace v poli „remittance info“ neboli informace o převodu.
Denní vyúčtování
Každý pracovní den v ranních hodinách přicházejí na vaši e-mailovou adresu zprávy se soubory obsahujícími hromadné výpisy plateb. Tyto výpisy podrobně popisují všechny platby, které byly bankovním převodem provedeny v předchozím pracovním dni.
Soubory v příloze e-mailu naleznete ve formátech:
- CSV – soubor vhodný k automatickému zpracování v informačních systémech
- ABO – formát vhodný k automatickému importu do účetního softwaru
- PDF – účetní doklad
Veškerá denní vyúčtování si rovněž můžete stáhnout v Klientském portálu v sekci Platby > Převody na BÚ, případně pomocí API.
Podrobnosti o zprávě
Odesílatel | platby-podpora@comgate.cz |
Příjemce | Obchodník |
Předmět e-mailu | Bankovní převod var. symbol: {nazevObchodu} |
Příloha e-mailu | Denní výpis o bankovním převodu |
E-mailovou adresu, na kterou mají být výpisy zasílány, nastavíte v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro hromadné výpisy plateb.
Měsíční vyúčtování
Každý měsíc přicházejí na vaši e-mailovou adresu soubory obsahující souhrn bankovních převodů za jednotlivé pracovní dny.
Soubory v příloze e-mailu naleznete ve formátech:
- CSV – soubor vhodný k automatickému zpracování v informačních systémech
- ABO – formát vhodný k automatickému importu do účetního softwaru
- PDF – účetní doklad
Podrobnosti o zprávě
Odesílatel | platby-podpora@comgate.cz |
Příjemce | Obchodník |
Předmět e-mailu | Comgate | PDF výpisy k bankovním převodům |
Příloha e-mailu | Měsíční výpis bankovních převodů |
E-mailovou adresu, na kterou mají být výpisy zasílány, nastavíte v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro hromadné výpisy plateb.
Vzorové soubory ke stažení
Platební brána:
ukázkový ABO soubor s jednotlivými poplatky
ukázkový ABO soubor se souhrnným poplatkem
ukázkové denní vyúčtování v PDF
ukázkové měsíční vyúčtování v PDF
ukázkové měsíční vyúčtování v CSV
Platební terminál:
ukázkový ABO soubor s jednotlivými poplatky
ukázkový ABO soubor se souhrnnými poplatky
ukázkové denní vyúčtování v PDF
ukázkové měsíční vyúčtování v CSV
Položky rozpisu plateb
Merchant – identifikátor e-shopu najdete v Klientském portálu v sekci Nastavení obchodů > Propojeni obchodu.
Datum založení – den, kdy byl plátce přesměrován z nákupního košíku e-shopu na platební bránu.
Datum zaplacení – den, kdy banka potvrdila realizaci platby.
Datum převodu – den vyplacení hromadného převodu transakcí.
Měsíc fakturace – měsíc, ke kterému se platba vztahuje účetně.
ID Comgate – 12místný kód, unikátní identifikace platby.
Produkt – libovolný identifikátor produktu, který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,name”.
Popis – krátký popis produktu (1–16 znaků), který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,label”.
Variabilní symbol platby – variabilní symbol přiřazený k dané platbě.
Variabilní symbol převodu – variabilní symbol hromadného převodu.
ID od klienta – párovací symbol, díky kterému identifikujete zboží a zákazníka, který si ho objednal (např. číslo objednávky, číslo zákazníka apod.). V rámci protokolu API se jedná o parametr RefId, který systém posílá při založení platby.
Potvrzená částka – částka realizované transakce (výše zákazníkovy objednávky).
Převedená částka – částka, která je e-shopu zaslána na bankovní účet (ponížená o poplatek z transakce).
Poplatek celkem – poplatek určený dle sazebníku.
Poplatek mezibankovní – poplatek, který platí zpracovatelská banka vydavatelské bance.
Poplatek asociace – poplatek, který z transakce obdrží karetní asociace.
Poplatek zpracovatel – poplatek, který si účtuje zpracovatelská banka za zpracování transakce.
Typ karty – v rámci platby kartou rozlišujeme 4 typy karet:
- EU CONSUMER – spotřebitelské karty vydané v ČR a EU
- EU UNREGULATED – neregulované karty vydané v ČR a EU
- NON EU CONSUMER – spotřebitelské karty vydané mimo EU
- NON EU BUSINESS – Business karty vydané mimo EU
Hlášení o chybě
Při zasílání požadavků na platební bránu se můžete setkat s chybovými hláškami, které platební brána vrací. Informace o těchto chybách obdrží obchodník na svou e-mailovou adresu. Pokud nastane více totožných chyb, jsou seskupeny do jedné notifikační zprávy.
Přehled všech chybových hlášek s vysvětlením naleznete pod odkazem zde, nebo přímo v technické dokumentaci.
Podrobnosti o zprávě
Odesílatel | platby-podpora@comgate.cz |
Příjemce | e-mail obchodníka |
Předmět e-mailu | Platba - www.urlobchodu.cz - Potvrzeno |
Příloha e-mailu | Bez příloh |
Nastavení e-mailové adresy, na kterou má být chybová zpráva zaslána, provedete v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro zasílání chyb v propojení eshopu.
Notifikace pro plátce
Informace o založení platby
Ve chvíli založení platby je systémem automaticky vygenerována zpráva a odeslána na e-mail plátce.
Podrobnosti o zprávě
Odesílatel | Comgate - payments@comgate.cz |
Příjemce | e-mail plátce |
Předmět e-mailu | Platba - www.urlobchodu.cz - AXZL-FFPG-KRGM |
Příloha e-mailu | Bez příloh |
Nastavení těchto notifikací lze změnit v Klientském portálu > záložka Integrace > Propojení obchodu > Notifikace pro zákazníky.
Vrácení peněz
Standardně jsou finanční prostředky vráceny plátci stejnou cestou, jakou byla platba provedena (např. zaplatil-li zákazník za zboží platební kartou, budou mu prostředky vráceny na stejnou platební kartu). V takovém případě není notifikace zasílána. Může však nastat situace, kdy není možné plátci touto cestou peníze vrátit (např. došlo k expiraci použité platební karty). V takovém případě je plátci zaslán e-mail, ve kterém je vyzván k zadání čísla bankovního účtu, na který mu budou refundované prostředky vyplaceny.
Podrobnosti o zprávě
Odesílatel | Comgate - payments@comgate.cz |
Příjemce | e-mail plátce |
Předmět e-mailu | Platba - www.urlobchodu.cz - AXZL-FFPG-KRGM |
Příloha e-mailu | Bez příloh |
Časté otázky
Kdy mi přijde měsíční vyúčtování?
Měsíční vyúčtování posíláme nejpozději k 6. dni v měsíci na váš registrovaný e-mail. Zároveň měsíční vyúčtování najdete k tomuto datu i v Klientském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.
Jak spárovat VS s ID objednávky klienta?
Platby vám zasíláme pod naším variabilním symbolem. Pro párování transakcí s danou objednávkou (váš interní VS) však lze použít parametr refID, který se zobrazuje v souboru .CSV v kolonce „ID od klienta“.
Pokud si přejete slovní popis ve sloupci „Produkt“ .CSV, zadejte v nastavení údaj „name“.
Více informací v protokolu API.
Co na vyúčtování znamená „ruční pohyb“?
Ruční pohyb je označení pro položku v denním vyúčtování, která vyžadovala ruční zásah pracovníka Comgate (např. refundace v případě, kdy obchod neměl dost prostředků na její automatické provedení).
Jaký je rozdíl mezi 100% a běžným vyplácením?
Standardně mají všichni naši zákazníci nastavené vyplácení plateb na denní bázi.
Na žádost klienta lze nastavit 100% vyplácení, což znamená, že válé částky každý den a k vyrovnání poplatků dojde 1x měsíčně v souhrnu formou vystavené faktury.
Tato služba je však zpoplatněna sazbou 0,1 %. O to bude navýšena hodnota poplatku za transakci.
Na jaký e-mail jsou odesílány notifikace plátci?
Zprávy jsou zasílány na adresu, která byla zadána plátcem při založení platby v e-shopu.