Platební terminál na
6 měsíců zdarma

platby kartou do 50 tisíc korun měsíčně bez poplatků

smlouva bez závazku, možnost vypovědět kdykoli

instalace terminálu zdarma

nízké poplatky i po šesti měsících, ceny na webu

Platební brána Comgate

Více než 15 tisíc obchodů využívá platební služby Comgate. Mezi našimi klienty najdete zvučná jména i začínající podnikatele.

Více než 15 tisíc obchodů využívá platební služby Comgate. Mezi našimi klienty najdete zvučná jména i začínající podnikatele.

Šest měsíců zdarma

Plánujete začít přijímat platební karty? Právě pro vás je určená akce Česko platí kartou, ve které získáte platební terminál na půl roku zdarma.

Jaké jsou výhody akce?

Získáte platební terminál na šest měsíců zdarma. To znamená, že neplatíte žádné poplatky za jeho aktivaci, provoz ani za platby kartou do výše 50 tisíc korun měsíčně.

Splňuji podmínky akce?

Akce je určena pro OSVČ, firmy, příspěvkové organizace, úřady či podnikatele se sídlem v Česku, kteří v uplynulých dvanácti měsících nepřijímali platební karty. 

Jak můžu uzavřít smlouvu?

Smlouvu můžete uzavřít jednoduše e-mailem. Nemusíte chodit nikam na pobočku ani ověřovat podpisy.

Kolik budu platit po překročení 50 tisíc korun měsíčně?

Za platby kartou nad 50 tisíc korun měsíčně platíte poplatky podle našeho veřejného sazebníku platebních terminálů.

Co se stane po uplynutí šesti měsíců?

Smlouva přejde do standardního režimu a výše poplatků se bude řídit naším sazebníkem platebních terminálů.

Konečné ceny bez hvězdiček

Cena se automaticky snižuje podle objemu transakcí. Cena je konečná, sazebník je přehledný a bez hvězdiček.
Objem transakcí sčítáme za všechny vaše platební terminály. Za ukončení smlouvy neúčtujeme žádné sankce ani poplatky.

0,79 %

+ 1,5 Kč
do 50 tis. Kč / měs.


249 Kč

pronájem terminálu

0,69 %

+ 1,2 Kč
50 až 200 tis. Kč / měs.


0 Kč

pronájem terminálu

0,59 %

+ 0,9 Kč
nad 200 tis. Kč / měs.


0 Kč

pronájem terminálu

Smlouva bez závazků, možnost ukončení kdykoli bez sankcí

Spočítejte si svou úsporu

Zjistěte, kolik ušetříte přechodem na platební bránu a platební terminály Comgate.

Měsíční objem plateb

0 Kč

Roční úspora

0 Kč

Vaše platby jsou v bezpečí

Česká národní banka
Licence Platební instituce ČNB
Národní banka Slovenska
Registrace u Národní banky SK
VISA a Mastercard
Certifikovaný partner VISA
a Mastercard
PCI DSS
Certifikace
PCI DSS
Level 1
Cloudflare
Chráněno systémem Cloudflare
20 let
Služby poskytujeme již 20 let

Vaše platby jsou v bezpečí

Chcete se zeptat?

Jsme online v pracovní dny 8:00 až 20:00. Na vaše dotazy odpovíme obratem.

Ikona zavináč

poslat e-mail
podpora@comgate.cz

Ikona chat

zahájit
online chat

Chcete se zeptat?

Jsme online v pracovní dny od 8:00 do 20:00. Na vaše dotazy odpovíme obratem.

poslat e-mail
podpora@comgate.cz

Často kladené otázky

Kolik se platí za terminál?

Náklad na platební terminál se obvykle skládá z těchto složek: 1) měsíční poplatek za jeho pronájem, 2) poplatek z transakcí, které jsou na něm realizovány.

Měsíční poplatek za pronájem platebního terminálu se obvykle pohybuje v rozmezí mezi 180 a 500 Kč měsíčně. Někteří poskytovatelé nabízí pronájem platebního terminálu zdarma, pokud měsíční objem transakcí na terminálu přesáhne určitou hranici, například 50 tisíc Kč. 

Poplatek z transakcí obvykle tvoří významnější část nákladů spojených s provozem platebního terminálu, skládá se typicky ze dvou částí – jedna je stanovena jako určité procento z výše transakce, druhá je absolutní částka bez ohledu na výši platby.

U plateb kartou je velké rozpětí v procentní i fixní části nákladu na transakci podle toho, o jaký typ platební karty se jedná. Nejnižší poplatky jsou stanoveny u karet vydaných fyzickým osobám, občanům EU. Výrazně vyšší pak u karet vydaných podnikatelům a na firmy. Nejvyšší poplatky se vážou ke kartám vydaným mimo EU, zvláště pokud se jedná o podnikatelské a firemní karty.

Jak vybrat platební terminál?

Při výběru platebního terminálu doporučujeme zaměřit se několik parametrů: 1) posoudit, zda potřebujete přenosný platební terminál, nebo pro vás bude lepší stacionární model, 2) cenu, to je náklad na měsíční pronájem platebního terminálu a výši poplatků z transakcí, 3) možnost snadného exportu dat o transakcích do účetnictví.

Dalším podstatným kritériem výběru je způsob komunikace provozovatele platebního terminálu. Ten, který na svých stránkách transparentně komunikuje cenu služeb včetně úplného sazebníku, prezentuje vzory smluvní dokumentace, je důvěryhodnější než ten, který tyto údaje poskytuje až na vyžádání.

Poskytovatelé se liší i ve smluvním závazku: někteří vyžadují smlouvu na dobu určitou (i na několik let), zatímco jiní umožňují rozvázat kontrakt kdykoli bez sankce a poplatků.

V potaz je třeba brát i zákaznickou podporu, nejlépe v podobě elektronického online samoobslužného portálu i e-mailové a telefonické podpory v lokálním jazyce.

Jak funguje platební terminál?

Platba na terminálu probíhá tak, že obchodník zadá částku k úhradě a kupující provede platbu s použitím platební karty. Při částce nad 500 Kč je obvykle vyzván k zadání PINu.

Obchodník může zadat částku platby do terminálu ručně, nebo automaticky přenosem dat ze svého pokladního systému. Druhý případ vyžaduje propojení terminálu s pokladním systémem, dojde při něm také k automatickému přenosu informací o potvrzení platby.

Zadání karetních údajů do platebního terminálu může proběhnout pomocí plastové platební karty, případně s využitím služby Google Pay či Apple Pay v mobilním telefonu, hodinkách či jiném zařízení.

Jak získat platební terminál?

Platební terminál je možné získat od poskytovatelů platebních terminálů. Někteří prezentují všechny potřebné informace na internetových stránkách, a to včetně úplného sazebníku i vzorových dokumentů smlouvy a obchodních podmínek. U jiných tyto údaje na webu nenajdete a je třeba o ně požádat telefonicky či vyplněním formuláře na webu.

Při výběru platebního terminálu je dobré brát v potaz specifické potřeby obchodníka a volit mezi pultovým platebním terminálem nebo přenosným modelem, různými způsoby připojení k internetu (pomocí kabelu, WiFi či SIM karty). Rozdíl je i v délce smluvního závazku – ten může být roční, tříletý, někteří poskytovatelé nabízejí smlouvu bez závazku.

Liší se také cenové nabídky. Ne každý poskytovatel nabízí přehledný a srozumitelný ceník, někdy je třeba doptat se na úplné obchodní podmínky služby.

Jak přijímat platby kartou?

Pro příjem platebních karet v prodejně je potřeba platební terminál, který získáte od některého z poskytovatelů. Jejich nabídky najdete na internetu. 

Platební terminál je zařízení, které může mít přenosné nebo stacionární provedení. Jeho funkcí je převzít údaje z platební karty, případně ze zařízení s Google Pay nebo Apple Pay, společně s hodnotou platby je zpracovat a potvrdit dokončení platební transakce.

Poskytovatel platebního terminálu zajišťuje platební službu včetně připsání platby na bankovní účet obchodníka, prodejce zboží. To obvykle proběhne druhý pracovní den po zaplacení na platebním terminálu.

Kde koupit platební terminál?

Platební terminál si můžete koupit, ale obvyklejší je uzavřít smlouvu o jeho pronájmu. Platební terminál (fyzické zařízení) je pevně svázán se systémy poskytovatele platebních služeb. V případě, že se rozhodnete změnit poskytovatele, například z důvodu zdražení poplatků, zakoupený terminál nebudete moci ve spojení s novou službou využívat.

Jak funguje Google Pay a Apple Pay na terminálu?

Pro platbu na platebním terminálu s využitím Google Pay je třeba mít zařízení (např. mobilní telefon nebo chytré hodinky). Obdobně je to také se službou Apple Pay, tu je ovšem možné zprovoznit výhradně na zařízeních Apple.

V okamžiku platby na telefonu či jiném zařízení musí být zapnuto NFC.

Samotná platba probíhá tak, že 1) zařízení, například mobilní telefon, odemknete, 2) zařízení přiložíte zadní stranou k platebnímu terminálu, 3) po zaplacení na obrazovce se ukáže modrý symbol zaplacení.

Pokud se na zařízení zobrazí výzva, například k zadání PIN, je třeba postupovat podle pokynů na obrazovce.

Co je terminál POS?

Terminál POS, nebo také platební terminál, je zařízení, které slouží k provedení plateb kartou v prodejně. Může mít přenosnou nebo stacionární podobu. Pro připojení platebního terminálu k internetu se využívá buď kabelového připojení (Ethernet), bezdrátového připojení pomocí WiFi nebo mobilního internetu (SIM).

Poskytovatel platebního terminálu zároveň se zařízením terminálu zajišťuje i platební službu, to je připsání částky platby na bankovní účet prodejce.

Jak vrátit peníze přes terminál?

Platební terminál umožňuje vrácení platby na platební kartu. Tato funkce je užitečná v případech, kdy omylem došlo k zadání nesprávné částky platby, případně za situace, kdy kupující reklamuje zboží. Z důvodu rizika zneužití této funkce, například ze strany obsluhy, je funkce vrácení peněz na platební kartu chráněna heslem.

Je možné na terminálu zadat spropitné?

Na platebním terminálu je možné zadat spropitné. U většiny platebních terminálů se zadává jako navýšení částky platby na požadovanou hodnotu. Například při částce 418 Kč může spokojený zákazník požádat o navýšení částky na 500 Kč. Pracovník restaurace pomocí funkce spropitného provede navýšení hodnoty platby z 418 na 500 Kč a zákazník provede na platebním terminálu platbu v celkové hodnotě 500 Kč.

Platební terminál zdarma

Aktivace platebního terminálu je u většiny poskytovatelů zdarma. Je také obvyklé, že po překročení určitého měsíčního objemů transakcí, například 50 tisíc Kč, je zdarma i provoz platebního terminálu. 

Začínající obchodníci mohou u většiny poskytovatelů získat zvýhodnění v rámci akce Česko platí kartou. Platby kartou v objemu do 50 tisíc Kč měsíčně je možné mít zdarma na prvních šest měsíců provozu platební brány. Platí to pro obchodníky, kteří dosud platbu kartou nepřijímali.

Jak fungují stravenkové karty?

Na platebním terminálu můžete akceptovat i stravenkové karty, např. Ticket Restaurant (Edenred), Chèque Déjeuner (Up Česká republika), Naše stravenka (Lidl), Benefit Plus, GastroCard (Sodexo) nebo Gusto Karta. Zároveň je potřeba i samostatně uzavřít smlouvu s každým z poskytovatelů stravenkových karet. 

U některých stravenkových karet je poplatek z platby stržen poskytovatelem platebního terminálu, u jiných obdržíte vyúčtování přímo od provozovatele stravenkové karty.