Jakub Ouhrabka přednášel na akci CzechCrunch.cz
Na akci Jak neztrácet zákazníky, kterou pořádal server CzechCrunch.cz, vystoupil ředitel Comgate Jakub Ouhrabka. V prezentaci ukázal provozovatelům e-shopů tipy na uzpůsobení nákupního procesu, aby byl pro zákazníka co nejhladší, v panelové diskuzi pak toto téma rozvedl.
Jak neztrácet zákazníky – to byl název akce, kterou pro e-shopaře uspořádal server CzechCrunch.cz. Ředitel Comgate Jakub Ouhrabka na ní vystoupil s prezentací, na níž poskytl pro e-shopaře tipy, jak zákazníkům nákupní proces co nejvíce zjednodušit. Vycházel přitom ze zpětné vazby, kterou shromažďujeme na platební bráně.
Z ní je například znát, jak důležité je uvádět přímo na stránce e-shopu viditelně kontaktní údaje – mnoho produktových dotazů totiž směřuje právě do zpětné vazby platební brány. Dalším poznatkem je to, že obchodníci by měli hned od začátku nákupního procesu seznamovat zákazníky s celkovou cenou, tedy i s náklady na dopravu. „Zákazníka nesmí překvapit částka, která na něj vyskočí až na platební bráně,“ upozorňoval Ouhrabka. „Nesnažme se kupujícího přechytračit, buďme stále transparentní,“ nabádal.
Vysoký počet platebních metod
V panelové diskuzi, které se zúčastnil spolu s Petrem Svobodou z Convertimu, pak doporučil metody, jež vedou k vyššímu počtu konverzí. „Nabízejte takovou šíři platebních metod, aby si zákazník vždy vybral,“ představil jednu z cest. „Pro mě například bylo překvapením, jak populární se stala QR platba. Při nakupování na desktopu ji zvolí až 23 % kupujících. Nakonec to ale chápu, mobil máme u sebe stále, potřebujeme ho i při platbě kartou. A QR platba je rychlejší,“ zamyslel se.
Na eventu, který se konal v Praze-Karlíně, vystoupilo celkem šest řečníků, kteří předali e-shopařům inspiraci z různých oborů od marketingu přes právo až po dokončení platebního procesu.