Mraky nedokončených plateb na e-shopu? Víme proč.
Konkrétní čerstvá zkušenost jednoho zákazníka e-shopu s placením online po zavedení nových pravidel ověřování plateb kartou. Tady je jeho příběh:
Začátkem ledna jsem si v e-shopu vybral dvoje boty, vyplnil všechny údaje a zvolil “zaplatit”. Byl jsem přesměrovaný na platební bránu, vyplnil karetní údaje. Zobrazila se mi následující výzva:
Jakkoli jsem se snažil, tlačítko “POKRAČOVAT” zakliknout nešlo. Platební brána mě vrátila do e-shopu s tím, že platba nebyla dokončena. Bohužel mě nenapadlo číst ta drobná písmena ...
Trochu mě to naštvalo. Říkal jsem si, že jim to už zase nefunguje ...
O.K., podruhé jsem naklikal svou objednávku, alespoň už jsem věděl přesně, které zboží chci koupit. Použil jsem kartu jiné banky a výsledek byl stejný - platba nebyla dokončena.
Vykašlal jsem se na nákup a šel jsem na internetu zjišťovat co se děje. Narazil jsem na velmi přehledný článek o tom, že banky změnily zavedený způsob ověřování plateb SMSkou a že pro jistotu, aby nás, své klienty, nezmátly, tak to každá banka udělala jinak. Pokud máte platební kartu z různých bank, připravte se na to, že se budete muset naučit jejich uživatelsky opravdu málo přívětivé, a hlavně různé nové procesy platby kartou na internetu.
Toto je čerstvá zkušenost klienta s jednou nejmenovanou bránou.
Stejně jako tento uživatel se bude muset většina z nás naučit nově potvrzovat platby na internetu a někteří to budou mít opravdu těžké.
Ptáte se, co s tím může udělat e-shop? Může využívat platební funkci s inteligentním modulem záchrany plateb. Princip je jednoduchý - pokud uživatel z nějakého důvodu nedokončil platbu, nabídnu mu dokončení platby stejnou nebo jinou platební metodou.
Konkrétně v tomto případě tohoto uživatele by se druhý pokus s využitím platební karty vydané jinou bankou v naší platební bráně odehrál bez nutnosti návratu do e-shopu a opakovaného naklikání celé objednávky. Pokud by ani druhý pokus s platební kartou nevyšel, nabídne naše brána možnost úhrady bankovním převodem s okamžitým potvrzením platby. Věříme tomu, že při proaktivním přístupu k záchraně plateb by byla tato objednávka dokončena.
Důležitou otázkou je, jak dlouho se vaši zákazníci budou učit nově platit kartou na internetu? Kolik zbytečně nedokončených plateb budete muset odepsat?