Pro 2 mil. Čechů se mění platby v e-shopech

E-shopům hrozí statisíce nezaplacených objednávek z důvodu selhání platby. 

Dříve stačilo opsat karetní údaje a potvrdit platbu kódem zaslaným přes SMS. Většina bank nově pro potvrzení internetových plateb požaduje mít nainstalovanou mobilní aplikaci banky ve svém telefonu nebo získat další PIN ke své platební kartě, tzv. ePIN.

Někteří zákazníci nemají chytrý telefon nebo nepoužívají mobilní bankovnictví. Například 40 tis. zákazníků Unicredit banky, mobilní aplikaci vůbec nepoužívá. Protože UniCredit banka neumožňuje ověřování plateb kartou na internetu jinak než v mobilním bankovnictví, tito její klienti na internetu kartou již nezaplatí.

U jiných bank jejich klienti naráží na jiné překážky při platbě kartou na internetu. Přehled jednotlivých bank a způsobů ověřování karetních plateb najdete v tabulce.

Banka

Mobilní aplikace

Alternativní způsob ověření

Air Bank

ano

SMS (ale bude zrušeno)

Cofidis

ne

SMS, ePIN

Česká spořitelna

ano

SMS, ePIN

ČSOB

ano

SMS

Equabank

ano

SMS, připravuje ePIN

Fio banka

ano

SMS, ePIN

Hello bank!

ano

nic

Komerční banka

ano

SMS

mBank

ano

SMS

MONETA Money Bank

ano

SMS, připravuje ePIN

Raiffeisenbank

ano

SMS, připravuje ePIN

Sberbank

ne

SMS, ePIN

UniCredit Bank

ano

nic

Řešením je využití platební brány s možností platby nejen kartou, ale i online platebním převodem. Podmínkou je, aby platební brána po neúspěšném pokusu o zaplacení nabídla platbu platební kartou jiné banky nebo online platebním převodem bez použití platební karty.

Banka

Mobilní aplikace

Alternativní způsob ověření

Air Bank

ano

SMS (ale bude zrušeno)

Cofidis

ne

SMS, ePIN

Česká spořitelna

ano

SMS, ePIN

ČSOB

ano

SMS

Equabank

ano

SMS, připravuje ePIN

Fio banka

ano

SMS, ePIN

Hello bank!

ano

nic

Komerční banka

ano

SMS

mBank

ano

SMS

MONETA Money Bank

ano

SMS, připravuje ePIN

Raiffeisenbank

ano

SMS, připravuje ePIN

Sberbank

ne

SMS, ePIN

UniCredit Bank

ano

nic

Řešením je využití platební brány s možností platby nejen kartou, ale i online platebním převodem. Podmínkou je, aby platební brána po neúspěšném pokusu o zaplacení nabídla platbu platební kartou jiné banky nebo online platebním převodem bez použití platební karty.

V případě platební brány ComGate zákazníci mohou v druhém pokusu o platbu vybrat online platební převod u 18 bank v České republice. Možnost zaplatit jinou platební kartou je samozřejmostí. Zaplatit online platebním převodem lze také na Slovensku a v Polsku. 

Comgate