Odložená platba zvedne tržby až o 7 %. Když víte jak.

Od doby, kdy jsme ve spolupráci s mallpay a PlatímPak na naší bráně spustili možnost odložené platby, uplynulo více jak půl roku. Je to dost dlouho na to, abychom mohli udělat krůček stranou a s odstupem se podívat na první výsledky toho, jak se služba vašim e-shopům vyplácí.

Zjistili jsme, že existuje přímá vazba mezi výnosy z odložených plateb a tím, jak obchody tuto platební metodu zákazníkům komunikují.

  1. Možnost odložené platby je zmiňovaná hned u produktů i v nabídce platebních metod v košíku. To zvyšuje tržby e-shopu o více jak 7 %. Potvrzuje to studie FIS (2020).
     

  2. Odložení platby se zákazníkovi nabízí jen v košíku, ale už ne přímo u produktů. Tyto e-shopy sice stále významně snižují riziko, že se zákazník k odložené platbě vůbec neprokliká, protože ji vidí už v prvních krocích objednávky, ale tržby z odložených plateb se už zvyšují jen na 3 %
     

  3. Odložená platba není na e-shopu komunikována vůbec. Zákazník se o ní dozví až v rozcestníku platební brány. Takovéto e-shopy pak evidují nárůst tržeb díky odloženým platbám jen o 0,3%.

odložená platba v košíku

Využijte potenciál odložené platby

Naše doporučení je tedy prosté: dejte vědět hned na stránce s produktem, že s placením mohou zákazníci počkat a že je to nebude stát ani korunu navíc. Koneckonců ani pro vás to neznamená žádné dodatečné náklady – náklad na odloženou platbu je pro e-shop naopak nižší než platba kartou

Můžete k náhledu zboží přidat “nálepku”, můžete připsat krátkou poznámku pod cenu nebo o tom informovat v popiscích zboží, přidat banner na homepage, informovat registrované zákazníky newsletterem – co vás jen napadne. 

Zákazník spíš koupí hned nebo spíš nakoupí víc a nebo luxusnější zboží, když tuhle možnost uvidí přímo u produktu, než když se k ní bude muset proklikat přes košík a formulář až k výběru druhu platby.

odložená platba u produktu

Inzerovat odloženou platbu můžete i v obchodech s jiným zbožím, než je drahá elektronika, nábytek apod. – za rok 2020 byla průměrná cena odložených nákupů 1 200 Kč (se službou mallpay) a rozhodně se nejednalo jen o nákladnější sortiment. Uplatnila se i na e-shopech s oblečením, kosmetikou, drogerií, hračkami, nábytkem nebo třeba kulturou.

Dobré je také vědět, že 82 % těch, co už někdy odloženou platbu využili, ji plánuje využít znovu. A podle serveru podnikatel.cz40 % z nich si podle této platební možnosti i vybírá e-shop, kde další nákup udělá.