Jak na opakované platby
Poskytujete služby nebo zboží, které si u vás zákazníci mohou předplatit? Pak využijete na platební bráně funkci opakované platby. Díky ní se dohodnutá částka strhává ze zákazníkovy karty automaticky. Jak je nejlepší tuto funkci využívat?
Předplatné výuky jazyků, streamovacích služeb, krmiva pro domácí mazlíčky, sdílených kol nebo koloběžek – to jsou jen některé příklady služeb, u kterých potřebujete zákazníkům strhávat pravidelné platby. Jednoduchý průběh a bezpečnost tohoto procesu zajišťuje na platební bráně Comgate funkce opakované platby.
Díky ní zákazník provede první úhradu jako standardní platbu kartou, seznámí se s podmínkami opakovaných srážek a odsouhlasí je. Další platby v dohodnuté frekvenci a výši mu z karty odcházejí automaticky, nemusí tedy znovu do prostředí e-shopu ani platební brány.
Funkce opakovaných plateb je dostupná na vyžádání, podléhá schválení oddělení Risk Managementu a pravidlům karetních asociací Visa a Mastercard.
Podle nich se zákazník před zahájením opakovaných plateb musí seznámit s podmínkami a odsouhlasit je, po každé z jednotlivých srážek mu obchodník má povinnost poslat potvrzení. A v případě, že se má změnit frekvence nebo výše úhrady, musí obchodník zákazníka předem informovat.
Zapamatování karetních údajů i volání opakovaných plateb probíhá prostřednictvím protokolu API, proto je ke zprovoznění této funkce potřeba provést drobné úpravy v integraci platební brány do prostředí e-shopu.
Poté, co zákazník schválí takzvanou iniciační platbu a udělí souhlas s dalšími srážkami, nemusí se už o nic starat – vše se děje na pozadí, opakované platby volá e-shop. Chce-li plátce předplatné zrušit, jednoduše dá obchodníkovi v souladu s odsouhlasenými podmínkami pokyn k ukončení strhávání.
Podrobnosti k opakovaným platbám najdete na stránkách podpory.