Jakub Ouhrabka přednášel na akci CzechCrunch.cz

Na akci Jak neztrácet zákazníky, kterou pořádal server CzechCrunch.cz, vystoupil ředitel Comgate Jakub Ouhrabka. V prezentaci ukázal provozovatelům e-shopů tipy na uzpůsobení nákupního procesu, aby byl pro zákazníka co nejhladší, v panelové diskuzi pak toto téma rozvedl.

Jak neztrácet zákazníky – to byl název akce, kterou pro e-shopaře uspořádal server CzechCrunch.cz. Ředitel Comgate Jakub Ouhrabka na ní vystoupil s prezentací, na níž poskytl pro e-shopaře tipy, jak zákazníkům nákupní proces co nejvíce zjednodušit. Vycházel přitom ze zpětné vazby, kterou shromažďujeme na platební bráně. 

Z ní je například znát, jak důležité je uvádět přímo na stránce e-shopu viditelně kontaktní údaje – mnoho produktových dotazů totiž směřuje právě do zpětné vazby platební brány. Dalším poznatkem je to, že obchodníci by měli hned od začátku nákupního procesu seznamovat zákazníky s celkovou cenou, tedy i s náklady na dopravu. „Zákazníka nesmí překvapit částka, která na něj vyskočí až na platební bráně,“ upozorňoval Ouhrabka. „Nesnažme se kupujícího přechytračit, buďme stále transparentní,“ nabádal. 

Jakub Ouhrabka na CzechCrunch.cz
panelová diskuze Jakub Ouhrabka Petr Svoboda

Vysoký počet platebních metod

V panelové diskuzi, které se zúčastnil spolu s Petrem Svobodou z Convertimu, pak doporučil metody, jež vedou k vyššímu počtu konverzí. „Nabízejte takovou šíři platebních metod, aby si zákazník vždy vybral,“ představil jednu z cest. „Pro mě například bylo překvapením, jak populární se stala QR platba. Při nakupování na desktopu ji zvolí až 23 % kupujících. Nakonec to ale chápu, mobil máme u sebe stále, potřebujeme ho i při platbě kartou. A QR platba je rychlejší,“ zamyslel se.

Na eventu, který se konal v Praze-Karlíně, vystoupilo celkem šest řečníků, kteří předali e-shopařům inspiraci z různých oborů od marketingu přes právo až po dokončení platebního procesu.