Platíte vysoké poplatky za platby podnikatelskou kartou? Nemusíte

Alza.cz již řadu let aplikuje příplatek za platbu podnikatelskou kartou. Tím kompenzuje vyšší náklad u tohoto typu platebních karet. Nově toto řešení začínají používat i další online obchody, třeba www.hanzal-naradi.cz. Velký smysl to dává tam, kde značnou část kupujících tvoří podnikatelé či klienti mimo EU.

Proč jsou poplatky u podnikatelských karet a karet vydaných mimo EU vyšší než u spotřebitelských? Evropská unie Nařízením 2015/751 vynutila zastropování mezibankovních poplatků u spotřebitelských karet, tím tyto poplatky drasticky snížila. Nařízení se ale vztahuje pouze na platební karty vydané spotřebitelům. Platby kartami vydanými podnikatelům či spotřebitelům mimo EU jsou stále zatíženy násobně vyšším mezibankovním poplatkem.

platby podnikatelskou kartou

V Comgate máme řešení, které zavádí příplatek hrazený kupujícím v případech, kdy platí podnikatelskou kartou či kartou vydanou mimo EU. Platební brána rozpozná typ platební karty a v případě podnikatelských karet aplikuje příplatek. Kupující se příplatku může vyhnout tím, že zvolí jinou platební metodu, například bankovní převod, QR platbu nebo zaplatí spotřebitelskou platební kartou. 

Pro prodejce nasazení řešení příplatku u podnikatelských karet znamená, že pro všechny platby bez rozdílu typu karty se použije jeden poplatek. Ten je vždy stejný a rovná se běžné výši poplatku u regulovaných karet. Náklad prodejce na platební transakce je tedy výrazně nižší oproti situaci, kdy se použije standardní řešení bez rozšíření o funkcionalitu příplatku.

Příklad: u standardního řešení je poplatek u spotřebitelských karet 0,62 % a u podnikatelských 1,98 %. U řešení s příplatky prodejce bude hradit vždy bez rozdílu karty pouze 0,62 %.

Při komunikaci s klienty jsme se setkali s obavou, že aktivace funkcionality příplatku bude mít za následek pokles počtu kupujících. Na základě zkušeností z provozu u řady klientů můžeme zodpovědně říci, že se to neděje. 

Co ale pozorujeme, je změna chování kupujících, kdy ve větší míře volí alternativní platební metody, třeba již dříve zmíněné bankovní převody s okamžitým potvrzením platby či QR platby integrované přímo v platební bráně. Tam, kde se dříve podíl nekaretních plateb pohyboval kolem 20 %, po zavedení functionality příplatku se vyhoupl až na 50 %.

V konečném důsledku jsou spokojeni všichni. Prodejce ušetří na nákladech a tuto úsporu může investovat do rozvoje svého podnikání. Zákazník nakoupí zboží za výhodnou cenu způsobem, který je pro něj komfortní.