SPORTICUS.CZ aneb když je práce koníčkem

Neutuchající touha podnikat v tom, co je baví. To je to, co spojuje naše klienty. V dnešním rozhovoru Vám představíme zakladatele značky Sporticus, Miroslava Kalinu, který dokázal proměnit svůj koníček ve fungující byznys. Dozvíte se, jaké byly jeho začátky, proč se podnikání nikdy nebál a proč si vybral za parťáka právě Comgate.

Kde vznikla myšlenka pořídit si vlastní podnik? 

Obchod s lyžařskými vosky vznikl spíše jako propagační nástroj pro web Kamzasněhem.cz, který vznikl v roce 2010. Tehdy se e-shop jmenoval Vosky.Kamzasněhem.cz – samotný Sporticus vznikl na podzim 2015. Ze specializace na lyžařské vosky se nám povedlo rozšířit náš sortiment a služby i do oblasti orientačních sportů a běžeckého lyžování, ve kterých dokážeme odborně poradit. 

Jaká byla největší výzva či výzvy? 

Mít funkční e-shop, kam se budou zákazníci rádi vracet. A hlavně plnit už od začátku podnikání termíny dodání, které jsme zákazníkům slíbili (před 10 lety nebylo odeslání objednávky druhý den standardem). Tehdy jsem jezdil každý den odpoledne osobně do skladu dodavatele, tam zboží vybral z jejich skladů, následně zabalil a ještě týž den odeslal.

Majitel Sporticus

Proč jste si vybral Comgate?

Comgate jsme si vybrali hlavně díky rozumným poplatkům při platbě kartou nejen na terminálech, ale i online na e-shopu. Druhým motivem byl fakt, že osobně známe ředitele společnosti, pana Jakuba Ouhrabku. Spolupracujeme od října 2014, nejdříve pouze v oblasti online plateb na e-shopu, poté co přidali do své nabídky i vlastní terminály, využíváme pro platby kartou pouze Comgate.

Co na svém podnikání máte nejvíc rádi? Jaká je vaše oblíbená činnost v rámci podniku?

Nejraději komunikuji osobně i po telefonu se zákazníky. Ale v reálu mě vlastně baví vše od přípravy faktur až po balení zásilek.

Jak se vám povedlo vyrůst do takové velikosti? Co vám nejvíce pomohlo?

Z našeho pohledu byl nejdůležitější hlavně fakt, že za námi stojí přátelé, kteří se pohybují v IT sféře, a již od začátku jsme mohli mít dobrý fungující e-shop. A když se k tomu přidal nápad na nejširší nabídku lyžařských vosků, které budeme opravdu držet skladem, a toto zkombinujete s rychlým termínem dodáním a férovými cenami, tak to byla ta kombinace, která zákazníky přesvědčila. A samozřejmě za vším bylo obrovské množství práce nejen mojí, ale samozřejmě i mých kolegů, bez kterých bych už pár let provoz e-shopu samozřejmě vůbec nemohl stíhat.

Jaký byl největší strašák, který jste měl v rámci podnikání?

Zní to možná divně, ale v podnikání se ničeho nebojím – věřím, že když dělám věci podle svých nejlepších schopností, bude to fungovat.

Sporticus majitel
Miroslav Kalina

Jsou věci, které by se měly v podnikání dělat více fér?

Jsou obchody, u kterých se nedozvíte o tom, zda zboží mají skladem, a tím pádem předem ani neuvádějí termín dodání. To je podle mě neférové jednání.

Co na vás spokojení zákazníci mají nejvíc rádi?

Tohle se těžko posuzuje, ale myslím, že hlavně oceňují, že dodržíme za každých okolností to, co slíbíme.

Co si myslíte, že bude výzva do budoucna?

Neznám výzvu, která by se při dostatečném úsilí nedala zdolat. Očekávám, že nic lehkého nás nečeká, ale věřím, že to zvládneme tak, aby byli naši zákazníci spokojeni.

„Optimálně spojte svůj koníček s prací a podnikání Vás nikdy nepřestane bavit,“ vzkazuje ostatním podnikatelům Miroslav Kalina.