UpravSe.cz – obchod pro vlasáče i vousáče

Obchod s přípravky na mužské vlasy, vousy, tělo i pleš má zvláštní nároky na majitele, který sám na sobě testuje kvalitu produktů. „Nechal jsem si i narůst knír, abych vyzkoušel vosk na kníry. Měl jsem řidítka jako Poirot,“ směje se Stanislav Blecha, šéf UpravSe.cz.

Máte jeden z prvních českých e-shopů s pánskou kosmetikou. Proč jste se o ni začal zajímat?

Upřímně – dovedla mě k tomu krize. S kamarádem jsem rozjížděl internetový obchod s designovými figurkami, ale přišel propad v letech 2008 až 2010. Prodeje šly dolů, tak jsem přemýšlel, co dál. Formu na e-shop jsem měl… Od raného mládí jsem holdoval parfémům, doteď rozšiřuji svou sbírku. Brouzdal jsem po internetu a zjistil jsem, že v Německu, v Americe, v Anglii se prodávají klasické pomády, jaké používal třeba Oldřich Nový.

A u nás k dostání nebyly?

Ne, tady byla díra na trhu. Říkal jsem si, že by o to mohl být zájem, navíc je to věc, kterou lidi spotřebují a musí si ji koupit znovu. Není to jako figurka, kterou si postavíte na poličku a tím to hasne. Vyzkoušel jsem to, založil jsem si e-shop na stylingové přípravky na vlasy. Do toho jsem zjistil, že si na Břitva fóru o holení chlapi stěžují, že se tady dá koupit jenom Barbus, nic jiného. Objednávali si přípravky z Itálie, z Německa, z Anglie… Tak jsem si řekl, že k vlasům přidám i holení, našel jsem dodavatele ze zahraničí. O rok dva později přišla móda vousáčů a rozjelo se to.

UpravSe.cz Stanislav Blecha

Jak jste sháněl dodavatele? Čistě přes internet?

Ano, přes internet. Hledal jsem výrobky, zajímavé obrázky, zjišťoval jsem, kdo co distribuuje.

A sám na sobě jste pak testoval kvalitu?

Přesně. Prošel jsem si shavettou, tedy břitvou, do které se vkládají žiletky, mám klasickou břitvu, holítka, zkoušel jsem různé vody po holení, balzámy… Dokonce jsem si nechal narůst knír, abych mohl vyzkoušet vosk na kníry. Měl jsem řidítka jako Poirot. (směje se) Všechno zkoušet nestíhám, to bych měl doma tři koupelny, ale většinu ano.

UpravSe.cz

Móda vousáčů se u nás chytla. Zaznamenal jste v posledních letech větší konkurenci?

Dneska už je konkurence silná. Prvních pět let jsme u nás byli asi tři prodejci, teď je i spousta menších e-shopů. Časem do toho vstoupili i velcí hráči české e-commerce. Taky začali zavádět některé produkty tohoto typu, navíc tlačí ceny dolů. Stalo se nutností ceny přizpůsobovat, abychom byli konkurenceschopní.

Přemýšlel jste o tom, že byste k e-shopu otevřel i barber shop?

Sám bych určitě stříhat nemohl, ale bavil jsem se s jedním z holičů, který ke mně chodí pro zboží. Kdybychom sehnali vhodné prostory, mohl by mít svůj provoz u mě. Ale spíš to je hudba budoucnosti.

Kamennou prodejnu ale máte, že?

Ano. Zboží z ní rovnou odesíláme. Lidé z Brna a okolí navíc můžou přijít, přivonět si. To je výhoda, podle popisku na internetu vůni nepoznáte. Ale e-shop je pro nás prioritou.

„Sledujte trendy, zjišťujte, o čem se mluví a píše v zahraničí. A vydržte. Ze začátku to jde pomalu.
Ale přijít s něčím novým je každopádně lepší než snažit se bojovat s cenami konkurence hned od začátku,“
vzkazuje začínajícím podnikatelům Stanislav Blecha z obchodu UpravSe.cz.

Proč jste si vybral platební bránu Comgate?

Měl jsem jednu zahraniční, ale nebyla spolehlivá. Byla poruchová. Někteří zákazníci mi psali, že odkazy z ní vedou někam na Island. Zjišťoval jsem jiné možnosti, narazil jsem na vás. Máte dobrou sazbu pro platební bránu i terminály a vše funguje, jak má. Jsem spokojený.

Co by podle vás mělo být v podnikání férovější?

Nebylo by špatné, kdyby si zákazníci zvykli platit objednávky předem. Dobírky jsou retro, přežitek. Jasně, u plateb předem zaplatím vcelku zanedbatelnou částku jako poplatek platební bráně, na druhou stranu mám větší jistotu, že si zákazník zboží převezme. Ale jinak si myslím, že není nic, na co bych si mohl stěžovat.

Máte z vlastní zkušenosti radu pro začínající podnikatele?

Ideálně aby si našli něco, co na českém trhu chybí. Já jsem na tohle narazil přes blogy – takže sledujte trendy, zjišťujte, o čem se mluví a píše v zahraničí. A vydržte. Ze začátku to jde pomalu. Ale přijít s něčím novým je každopádně lepší než snažit se bojovat s cenami konkurence hned od začátku.

UpravSe.cz
UpravSe.cz
UpravSe.cz