Jak docílit vyššího počtu dokončených plateb zviditelněním BNPL přímo v e-shopu
Ve světě jde o nejrychleji rostoucí platební metodu, v Česku zatím odložené platby zaostávají. Způsob platby známý jako BNPL je výhodný pro obchodníka i zákazníka – pojďme si ukázat několik tipů, jak kupujícím pomoci využívat tuto metodu častěji.
Odložená platba podle dostupných dat zvyšuje tržby e-shopu až o 7 %, pro obchodníka je výhodná i tím, že za ni v porovnání s jinými platebními metodami platí nejnižší transakční poplatky. Na platební bráně Comgate, v níž jsou přímo integrováni tři poskytovatelé odložených
plateb – Mallpay, Twisto Pay a PlatímPak –, se pohybují už od 0,39 %.
Pro zákazníka je odložená platba výhodná v tom, že mu bezúročně poskytuje vyšší flexibilitu ohledně rozložení výdajů. Také jistotu v tom, že zboží nejdříve převezme a zjistí, jestli je s ním spokojený, až následně řeší placení. Nakupující ve světě tyto klady využívají stále častěji – podle poslední studie FIS v Evropě v roce 2021 zvolilo odloženou platbu 8 % kupujících, v zemích jako Německo nebo Švédsko se BNPL dostává mezi nejpoužívanější platební metody.
V Česku podle údajů APEK odklad platby za nákup loni využilo pouze 0,4 % zákazníků. Rozdíl může být daný tím, že český zákazník je obecně konzervativní, ale
i tím, že o této možnosti prostě neví. E-shop mu přitom může pomoci výraznější komunikací této platební metody. Pojďme se podívat na několik tipů, jak se s BNPL dá pracovat.
Kupující se o možnosti odložené platby může dozvědět v procesu dokončení objednávky při výběru dopravy a platby. E-shop Matějovský takto zviditelňuje
i s logem poskytovatele Mallpay.
Pokud se zákazník o možnosti platit s odkladem dozví až ve chvíli, kdy už vložil zboží do košíku, nemusí s touto informací pracovat při výběru produktů. Zahraniční obchody proto BNPL propagují dříve. Obchod s módou Trendyol nebo e-shop s pánskými hodinkami T1TactWatch upozorňují na možnost odložených plateb už v notifikační liště přímo na hlavní stránce.
Také britský obchod s módou River Island propaguje platbu pomocí Klarny na notifikační liště na úvodní stránce, dlaždici s reklamou švédského startupu pak zařazuje přímo mezi nabídku produktů.
Německý prodejce matrací bett1.de upozorňuje na možnost zaplatit s Klarnou na domovské stránce u fotografií produktů.
Britský JD Sports jde v propagaci BNPL ještě dál – na domovské stránce promuje ve spolupráci s AfterPay konkrétní produkt: černo-oranžové tenisky Nike si koupíte jedině tak, že za ně zaplatíte odloženou platbou.
Upozornit na možnost zaplatit později lze i přímo na stránce produktu před jeho vložením do košíku, jak dokazuje obchod Afa Stores s nábytkem. Ten takto promuje splátkový prodej Affirm a BNPL od PayPal..